Wikia

Green Arrow, echte naam Oliver Queen (door Classics Groene Pijl genaamd), is een boogschutter met Robin Hood-motief.

Geschiedenis Edit

Oorsprong Edit

Oliver Queen is de zoon van een rijke industrieel en leefde een level vol luxe in Star City. Alles veranderde toen hij, tijdens een reis op zijn superjacht, schipbreak leed en aanspoelde op Starfish Island. Hij werd geconfronteerd met zichzelf en moest overleven. Hij was altijd al verknocht geweest aan Robin Hood-films en koos er dus ook voor om een boog te gebruiken tijdens het jagen.

Er kwamen echter kapers op de kust, of liever, smokkelaars. China White en haar triade gebruikten het eiland als uitvalsbasis en plantage voor hun heroïne-imperium. Oliver moest al zijn vaardigheden aanwenden, maar met behulp van de gevangene Taiana wist hij ze te verslaan. De activiteit trok de aandacht van de Amerikaanse marine en hij werd gered.

Star City Edit

Eenmaal terug in Star City pakte hij zijn leventje als playboy weer op. Daarnaast was hij geinspireerd om held te worden. Met een pijl en boog en een Robin Hood-pak trok hij eropuit om Star City te ontdoen van het kriminele element onder de naam Green Arrow. Hij werd ook de voogd van de jonge wees, Roy Harper, die zijn hulpje Speedy werd.

Het luxe leventje eindigde toen een van zijn directeuren met een zwendel het familiefortuin stal. Samen met zijn nieuwe vriendin, Black Canary, kon hij echter goed voor Roy zorgen. Althans, dat dacht hij. Roy ging uit met de verkeerde vrienden en raakte verslaafd aan heroïne. De ontdekking en ontnuchtering eisten een zware tol van alle drie, maar bracht hen uiteindelijk dichter bij elkaar.

Seattle Edit

Deze sectie moet worden uitgebreid. Je kan DC Comics wiki helpen door deze pagina te bewerken.

Krachten en vaardigheden Edit

  • Boogschieten

Links