Wikia

Wonder Girl, echte naam Donna Troy (door Classics ook Wondermeisje[1] genaamd en door Baldakijn eenmaal abusievelijk Wonderman[2]), is het hulpje van Wonder Woman.

Geschiedenis Edit

Oorsprong Edit

Dorothy Hinckley, een jonge vrouw, was genoodzaakt haar dochter Donna af te staan voor adoptie vanwege een slopende ziekte waaraan ze niet veel later overleed. Donna kwam terecht in Elmira Cassiday's weeshuis in Newport News, Virginia. Ze werd geadopteerd door Carl en Fay Stacey, maar teruggebracht nadat Carl overleed bij een arbeidsongeval.

Cassiday's advocaat, William Harrison, runde een louche praktijk met adopties en slavernij vanuit het weeshuis. Donna werd zijn volgende slachtoffer. Echter, het apartement waarin de overdracht plaatsvond was in zo'n slechte staat dat het in brand vloog. Haar nieuwe "ouders" overleefden het niet, maar Donna werd gered door Wonder Woman. Op Paradise Island werd ze verzorgd en geadopteerd. Ook kreeg ze via de magie van de Amazones een deel van ieder's krachten. Ze werd opgevoed als zusje van Wonder Woman, als een ware Amazone.

Teen Titans Edit

Deze sectie moet worden uitgebreid. Je kan DC Comics wiki helpen door deze pagina te bewerken.

Krachten en vaardigheden Edit

  • Gift de goden
    • Superkracht
    • Onschendbaarheid
    • Vlucht
    • Supersnelheid

Links

Noten Edit

  1. Batman Classics 121
  2. Superman (1984) 9