Wikia

Batwoman, echte naam Katherine "Kate" Kane, is een bondgenote van Batman.

Geschiedenis Edit

Oorsprong Edit

Katherine "Kate" Kane is de dochter van het militaire echtpaar Jacob en Gabrielle "Gabi" Kane, en heeft een tweelingzus genaamd Beth. De tweeling groeide internationaal op omdat hun ouders overal werden geposteerd. Toen ze in Brussel woonden, ontvoerden criminelen Gabi en de tweeling. Jacob hielp bij de bevrijding, maar Gabi kwam om en ook Beth leek te zijn gesneuveld. Het bracht vader en dochter dichter bij elkaar en Kate besloot naar West Point te gaan om ook officier te worden.

Ze maakte haar opleiding echter nief af. Ze was lesbisch, en toen dat bekend werd moest ze onder het Don't ask, don't tell de school verlaten. Ze keerde terug naar huis, maar door ruziemet haar nieuwe stiefmoeder en een gebrek aan een doel kon ze niet aarden in het burgerleven. Ze werd een feestbeest en hoewel ze enkele relaties had - onder andere met politieagente Renee Montoya - kreeg ze haar leven niet weer op de rails.

Op een avond, dronken en alleen, werd ze overvallen. Hoewel ze genoeg les in vechtsporten had gehad, kon ze zich niet verdedigen. Ze werd gered door Batman en zag het licht: ze zou net als hem een burgerwacht worden.

Batwoman Edit

Deze sectie moet worden uitgebreid. Je kan DC Comics wiki helpen door deze pagina te bewerken.

Links